Santander Bank Polska oferuje wielofunkcyjne i elastyczne konto, które z pewnością każdy dopasuje do swoich potrzeb. Wśród szerokiej gamy dodatkowych usług i produktów znajdziemy wiele takich, które znacznie ułatwią zarządzanie kontem i finansami.
Konto Santander – opłaty
Konto dedykowane jest osobom powyżej 13 r. ż. Miesięczna opłata za prowadzenie rachunku wynosi 6 zł, ale klienci poniżej 26 lat są z niej zwolnieni.
Z kolei osoby w wieku powyżej 26 lat mogą łatwo jej uniknąć, wykonując transakcje kartą lub Blikiem na kwotę min. 300 zł w miesiącu.
Karta do konta
Do założonego konta można zamówić również Kartę Dopasowaną Mastercard lub Visa. Obie są przystosowane do wykonywania płatności zbliżeniowych i internetowych.
Dzięki nim możemy w wygodny sposób wypłacać gotówkę podczas wykonywania zakupów (tzw. cashback), a dodatkowe bezpieczeństwo gwarantuje funkcja 3D Secure.
Zarówno Visa jak i MasterCard są kartami wielowalutowymi, a decydując się na kartę Mastercard można dodatkowo skorzystać z programu rabatowego Bezcenne Chwile.
Wydanie obu kart jest darmowe, a odnowienie wiąże się z kosztem 15 zł dla osób powyżej 26 roku życia. Natomiast miesięczna opłata za kartę to 8 zł.
Obecnie aby uniknąć opłaty za kartę należy wykonać 1 transakcję kartą (Google Pay/Apple Pay) lub Blikiem (dla osób poniżej 26 r. ż.) lub spełnić ten sam warunek, który jest wymagany do zwolnienia z opłaty za konto.
Tj. wykonać transakcje kartą lub Blikiem na kwotę min. 300 zł miesięcznie.
Używając karty do płatności za granicą należy liczyć się z prowizją wynoszącą 2,8% związaną z przewalutowaniem transakcji.
Bankomaty i operacja gotówkowe
Dla klientów banku mających mniej niż 26 lat Santander Bank przygotował bardzo atrakcyjne warunki:
- darmowe bankomaty (zarówno własne jak i wszystkie pozostałe) w Polsce i za granicą;
- bezpłatna wypłata z bankomatów w Polsce Blikiem;
- bezpłatne korzystanie z wpłatomatów własnych banku;
- darmowy cashback;
- bezpłatne wpłaty i wypłaty gotówki w oddziale banku.
W przypadku klientów, którzy ukończyli 26 lat opłaty nieco się zmieniają, na szczęście nie są to duże zmiany.
Korzystanie z bankomatów Santander Bank Polska również jest bezpłatne, opłata za używanie maszyn obcych to 3 zł.
Istnieje opcja wykupienia pakietu darmowych wypłat ze wszystkich bankomatów za 5 zł miesięcznie, co wydaje się być dosyć korzystną opcją.
Wypłacanie gotówki z bankomatów na terenie Polski przy użyciu kodu Blik także jest darmowe, podobnie jak korzystanie z wpłatomatów własnych banku oraz wpłaty/wypłaty bezpośrednio w oddziale banku.
Koszt korzystania z bankomatów za granicą jest uzależniony od wybranej waluty – za wypłatę w euro należy zapłacić 5 zł, w przypadku pozostałych walut koszt wzrasta już dwukrotnie i wynosi 10 zł.
Korzystanie z funkcji cashback także nie jest darmowe – należy liczyć się z opłatą wynoszącą 1,50 zł.
Przelewy
Bardzo korzystnie wygląda tabela opłat dotycząca przelewów. Zarówno te zwykłe jak i natychmiastowe są dla wszystkich klientów bezpłatne. Darmowe są także zlecenia stałe i polecenia zapłaty.
Zwykły przelew wykonany w oddziale banku przez osobę poniżej 26 r. ż. to koszt 5 zł, za ten sam przelew klienci, którzy mają ponad 26 lat będą musieli zapłacić już 10 zł.
Nic nie zapłacimy także za realizację przelewów na telefon Blik oraz przelewy SEPA. W przypadku zagranicznego przelewu SWIFT prowizja pobierana przez bank wynosi 0,2% (min. 20 zł, maks. 200 zł).
Kody SMS wykorzystywane do autoryzacji operacji są darmowe bez limitu dla wszystkich klientów.
Po otwarciu konta indywidualnego w Santander Bank Polska klienci zyskują dostęp do wielu nowoczesnych i przydatnych funkcji.
Bankowość internetowa i aplikacja mobilna
Zarządzanie kontem i finansami znacznie ułatwia korzystanie z aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej.
Dodatkowo poprzez bankowość elektroniczną można założyć Profil Zaufany, wnioskować o świadczenie Rodzina 500+, a także kontrolować saldo i historię rachunków posiadanych w innych bankach.
W aplikacji mobilnej Santander Mobile warto zainteresować się takimi funkcjami jak:
- płatności zbliżeniowe;
- przelewy (w PLN, walutowe, natychmiastowe oraz na telefon);
- płatności Blik.
Aplikacja posiada również takie udogodnienia, jak możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej, zapłacenie za parking i taksówkę, doładowanie telefonu na kartę, zlokalizowanie najbliższego bankomatu oraz szybki dostęp do innych produktów oferowanych przez bank (np. lokaty czy konta oszczędnościowe).
Warto również zapoznać się z usługą Autopay, która pozwala zapłacić za przejazd autostradą AmberOne A1 (Toruń – Gdańsk) i A4 (Kraków – Gliwice).
Dodatkowo mamy także możliwość zapłaty rachunków po zeskanowaniu kodu QR oraz dostęp do opcji szybkiej spłaty karty kredytowej.
Formy płatności
Dla klientów bank udostępnił wiele nowoczesnych form płatności. Możemy korzystać z Blika (również zbliżeniowego), Google Pay, Apple Pay oraz wykonywania płatności przy pomocy zegarka (Garmin Pay, Fitbit Pay).
Dodatkowo do dyspozycji mamy portfel cyfrowy Masterpass oraz płatności pay-by-link (Przelew24).
Limit w koncie
Pod nazwą ”kredyt w rachunku płatniczym” znajdziemy ofertę limitu odnawialnego przygotowaną dla klientów. Aby złożyć wniosek kredytowy należy udać się do oddziału banku, zadzwonić na infolinię lub zrobić to online.
Ta ostatnia opcja jest najbardziej korzystną, ponieważ po wnioskowaniu w aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej bank nie naliczy prowizji za udzielenie i podwyższenie limitu.
Minimalna kwota kredytu w rachunku wynosi 1000 zł, a maksymalna nie może przekraczać 6-krotności dochodu netto.
Umowa zawierana jest na rok z możliwością przedłużenia jej o kolejne 12 miesięcy (odnowienie jest płatne).
Pakiet ubezpieczeń
Warto zainteresować się również ofertą ubezpieczeniową przygotowaną przez Santander Bank Polska oraz Santander Allianz Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
Za pomocą bankowości elektronicznej można wykupić polisę ubezpieczeniową dla domu, samochodu, majątku a także życia i zdrowia.
Oprócz tego Santander Bank Polska oferuje pakiet ubezpieczeniowy ”Pewne pieniądze”, który zapewnia wypłatę odszkodowania w sytuacji utraty karty płatniczej, telefonu komórkowego bądź dokumentów.
Dla kogo Konto Santander?
Oferowanie konto występuje w dwóch wariantach: Konto Santander oraz Konto Santander dla młodych, które różnią się od siebie opłatami.
Ze standardowej wersji mogą korzystać klienci poniżej 26 r. ż., natomiast wersja ”dla młodych” skierowana jest do osób w przedziale wiekowym 13 – 26 lat.
Klienci banku powinni również zapoznać się z ofertą produktów powiązanych przygotowaną przez bank, która zawiera:
- produkty oszczędnościowe (Lokata Mobilna, Konto Max Oszczędnościowe);
- karta kredytowa;
- kredyt gotówkowy;
- konto firmowe.
Jak założyć konto?
Dla osób pełnoletnich Santander Bank Polska udostępnił 3 możliwości otwarcia konta:
- w oddziale banku;
- w aplikacji mobilnej metodą ”na selfie” używając zdjęć twarzy i dowodu osobistego;
- na stronie internetowej.
Po wypełnieniu wniosku online podpisanie umowy również może odbyć się na trzy sposoby:
1. podczas wizyty kuriera;
2. przy pomocy Wideo Doradcy – do skorzystania z tej metody niezbędny jest komputer z dostępem do Internetu, kamerą i przeglądarką internetową inną niż Internet Explorer. Akceptacja umowy jest ustna, a w czasie rozmowy konieczne jest pokazanie dowodu osobistego;
3. przelewem weryfikacyjnym wykonanym z konta w innym banku – po zaakceptowaniu przelewu na podany adres mailowy bank przyśle umowę i dane dostępowe do bankowości elektronicznej.
Zakładanie konta przez nastolatka ma nieco inny przebieg niż w przypadku osoby dorosłej. Jeśli rodzic posiada konto w Santander Banku może otworzyć konto dla dziecka przez bankowość internetową.
Ważne jest, aby dziecko nie posiadało żadnych innych produktów Santander Banku. Dla rodziców, którzy nie posiadają rachunku w Santander Banku przygotowano inną drogę.
Opiekun prawny (jeden z rodziców) oraz dziecko muszą osobiście stawić się w oddziale banku z dokumentami tożsamości:
- rodzic – dowód osobisty lub paszport;
- nastolatek – ważna legitymacja szkolna, paszport lub dowód tymczasowy.
Konto zostanie otwarte po podpisaniu umowy z bankiem przez nastolatka.
Konto Santander – opinia / podsumowanie
Sztandarowy rachunek osobisty Santander Banku posiada zarówno wady jak i zalety. Dla klientów poniżej 26 roku życia szukających rachunku, który będzie tani w utrzymaniu może to być strzał w dziesiątkę.
Warunki, które należy spełnić, aby konto było darmowe są naprawdę proste. Bezpłatne są także najczęściej używane funkcjonalności jak przelewy czy wypłata gotówki z bankomatów w Polsce.
Co w przypadku nieco starszych posiadaczy rachunku? Niestety dla nich nie wszystkie usługi są zupełnie darmowe, jednak najważniejszych z nich (prowadzenie konta i opłata za kartę) także można uniknąć w prosty sposób.
Podobna sytuacja ma miejsce podczas korzystania z bankomatów. O ile młodsi klienci nie muszą martwić się prowizją, o tyle w przypadku starszych warto zastanowić się przed skorzystaniem z tej opcji.
Oczywiście można skorzystać z ”Pakietu bankomatowego” dostępnego po niewielkiej opłacie, jednak dla wielu klientów ten sposób może wydawać się niejasny.
W związku z tym może okazać się, że osoby aktywnie korzystające z bankomatów mogą nie być do końca zadowolone z Konta Santander.
Podczas wyboru rachunku warto zastanowić się także nad jakością obsługi klienta i dodatkowymi korzyściami związanymi z kontem.
Santander Bank oferuje całkiem nieźle oprocentowane produkty, które mają służyć oszczędzaniu.
Do wyboru mamy Lokatę Mobilną dedykowaną nowym i starym klientom a także Konto Max Oszczędnościowe. Warto także zwrócić uwagę na Indywidualne Konto Emerytalne i rachunek służący do autooszczędzania ”Moje cele”.
Dla miłośników technologii również znajdzie się coś godnego uwagi.
Mamy tu na myśli szeroką gamę płatności mobilnych wykorzystywanych online i stacjonarnie oraz przejrzysty system transakcyjny banku a także łatwą w obsłudze aplikację mobilną, do której można zalogować się używając kodu PIN lub odcisku palca.
Niestety znacznym minusem jest oferta walutowa banku, a w szczególności związane z nią koszty. Prowadzenie kont walutowych wiąże się z warunkową opłatą, a prowizja uzależniona jest od średniego miesięcznego salda rachunku.
W praktyce oznacza to, że na koncie stale musi znajdować się wymagana przez bank suma, w przeciwnym wypadku prowadzenie konta dewizowego będzie wiązało się z wysoką opłatą.
Prowizja naliczana jest także za użytkowanie karty walutowej, która dostępna jest w euro, dolarach lub funtach. Tej opłaty niestety nie da się w żaden sposób uniknąć.
W przypadku oceny jakości obsługi klienta pod uwagę brane są takie czynniki jak dostępność oddziałów oraz bankomatów, godziny otwarcia dogodne dla osób pracujących czy możliwość wykonywania wielu operacji przy użyciu aplikacji mobilnej lub bankowości elektronicznej.
Nie bez znaczenia pozostaje również kompetencja pracowników oraz ich wiedza produktowa a także napisane prostym językiem dokumenty.
Santander docenia współpracę ze stałymi klientami, ponieważ przygotowuje dla nich akcje promocyjne i systematycznie wdraża nowe usługi i funkcjonalności.
Zapisy w regulaminach i umowach zostały uproszczone a sama struktura strony internetowej uległa znacznej poprawie, dzięki czemu znalezienie istotnych elementów nie jest problematyczne.
Dostępne są również samouczki video i poradniki dotyczące korzystania z bankowości elektronicznej a także specjalna infolinia dedykowana osobom niesłyszącym.
Konto Santander będzie ciekawą opcją dla klientów ceniących nowoczesną bankowość elektroniczną i aplikację mobilną. Skorzystają również młodzi klienci, którzy z otworzonego konta będą mogli korzystać bezpłatnie.
KONTO SANTANDER – SANTANDER BANK
- Prowadzenie konta:
- osoby do 26 roku życia: 0 zł
- osoby powyżej 26 lat: 6 zł – opłaty można uniknąć wykonując transakcje kartą lub Blikiem na min. 300 zł.
- Bezpłatne wydanie Karty Dopasowanej Visa / MasterCard (wielowalutowe, płatności zbliżeniowe i internetowe, cashback, program rabatowy).
- Miesięczna opłata za kartę:
- osoby do 26 roku życia: 9 zł – opłaty można uniknąć wykonując 1 transakcję kartą (lub Google Pay/Apple Pay) lub Blikiem
- osoby powyżej 26 lat: 9 zł – opłaty można uniknąć wykonując transakcje kartą lub Blikiem na min. 300 zł
- Wypłaty z bankomatów w Polsce:
- 0 zł dla osób do 26 roku życia
- 0 zł – bankomaty Santander
- 3 zł – pozostałe bankomaty dla osób powyżej 26 lat
- Możliwość wykupienia pakietu bezprowizyjnych wypłat ze wszystkich bankomatów – 5 zł / mies.
- Wypłata z bankomatów za granicą:
- osoby do 26 roku życia – 0 zł
- osoby powyżej 26 lat: 5 zł za wypłatę w EUR / 10 zł – pozostałe waluty
- Przelew zwykły przez internet – 0 zł.
- Przelew natychmiastowy – 0 zł.
- Europejski przelew SEPA – 0 zł.
- Zlecenia stałe – 0 zł.
- Polecenie zapłaty – 0 zł.
- Internetowy serwis transakcyjny i aplikacja mobilna.
- Blik, HCE, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay.
- Konto można otworzyć na stronie santander.pl